5 tips om op te vallen met je direct mail

Direct marketing  is een veel toegepaste manier om je bedrijf of merknaam onder de aandacht te brengen. Er zijn verschillende manieren om dit middel in te zetten. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je er wat mee bereikt. Direct marketing moet opvallen en ervoor zorgen dat je meer verkoopt, meer bezoekers op je website krijgt of meer offerte aanvragen binnenkrijgt. Met deze tips zorg je ervoor dat jouw direct mail een succes wordt.

1 Kies de juiste doelgroep

Als je aan de slag gaat met direct mail is het belangrijk om de juiste doelgroep te benaderen. Vrouwen benaderen over scheerschuim of mannen over maandverband schiet niet zo heel erg op. Kijk ook naar de leeftijd van degenen die je mail ontvangen. Een dame van 60 is vast niet geïnteresseerd in tampons. Door je doelgroep goed te kiezen is de kans het grootst dat je er succes mee hebt.

2 Kies de juiste tone of voice

Als je iemand benadert bedenk dan vooraf hoe je deze gaat aanspreken. Doe je dat met u of met je? Soms is die afweging wat lastig. Jonge mensen willen vaak met je en jij worden aangesproken. Maar als je een doelgroep benadert over het regelen van hun pensioen of testament dan gaat het wel over serieuze zaken. In zo’n geval is het dan ook vaak wel aan te raden om voor de u-vorm te kiezen. Zorg wel dat de aanspreekvorm aansluit op je website. Een direct mail in de u vorm die verwijst naar een website waar de bezoeker wordt getutoyeerd is niet echt professioneel.

3 Kies het juiste moment voor je direct mail

Als je een direct mail wilt versturen over een nieuwe zorgverzekering dan moet je dat op het juiste moment doen. Namelijk in de laatste maanden van het jaar als mensen hun zorgverzekering voor het nieuwe jaar gaan regelen. Wil je je doelgroep wijzen op voordelige last minute vakanties voor de zomer, dan verstuur je je mailing in juli of augustus. Gaat het om een opleiding die in september start dan is juni of juli een goed moment om je doelgroep een mail te sturen.

4 Kies de juiste lay-out

De lay-out is ook van groot belang. Kies een prettig lettertype en een rustige achtergrond. Geef duidelijk aan waar mensen kunnen klikken voor meer informatie of om een offerte aan te vragen. Een mail die aansluit bij de huisstijl van je website is aan te raden, dit vergroot de herkenbaarheid van je mogelijk toekomstige klanten.

5 Direct mail per post

Als je ervoor kiest om je direct mail per post te versturen dan biedt dit extra mogelijkheden. Je kunt namelijk een klein presentje bij je mailing doen. Een balpen met logo doet het altijd heel goed, evenals een leuke sleutelhanger. Een winkelwagen munt valt ook bij veel mensen in de smaak. Door een klein presentje mee te sturen zorg je er in ieder geval voor dat je envelop wordt opengemaakt en niet achteloos bij het oud papier wordt gegooid. Dit bereik je ook door een prikkelende kreet op de envelop te zetten zoals ‘Wilt u ook besparen op uw hypotheek?”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *